ششمین همایش کتابداران و اطلاع رسانان سلامت با چهار رونمایی برگزار شد

۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۵ کد : ۲۵۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶
ششمین همایش کتابداران و اطلاع رسانان سلامت با چهار رونمایی برگزار شد

ششمین همایش کتابداران و اطلاع رسانان سلامت با رونمایی از دو سامانه سامانه ملی ارزیابی کتابخانه‌ها و کتابداران علوم پزشکی و طرح نرم‌افزار یکپارچه مدیریت منابع کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  و استاندارد کتابخانههای بیمارستانی و اولین نشریه انگلیسی در حوزه کتابداری واطلاع رسانی پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر پناهی در سخنرانی خود در ششمین همایش کتابداران و اطلاع رسانان سلامت، با اشاره به اینکه وزیر محترم بهداشت بر هوشمندسازی کتابخانه ها و مرکز اطلاع رسانی علمی تاکید بسیار دارند، اظهار داشت: کشورهایی که در تولید علم و فناوری پیشرو هستند حاکم دنیا به شمار می‌روند‌. بیگ دیتا، علم، تولید علم و مرجعیت علمی و داشتن اطلاعات درست یکی از مهم ترین خواسته های نظام سلامت است و تمام ابزارهای وزارت بهداشت قابل استفاده است و از همکاران کتابدار انتظار می رود در این راه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر بهداشت نیز طی یک سال گذشته در خصوص تولید علم و مرجعیت علمی تاکیدات بسیاری داشتند زیرا این مسئله نماد قدرت در دنیاست.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،‌ با بیان اینکه امروزه یکی از مسائل مهم در علم پزشکی بار بیماری‌هاست، اظهار داشت: بیماری های قلب و عروق و مغز و اعصاب و ... امروزه جدی ترین بیماری‌هایی است که موجب مرگ و میر انسان‌ها می‌شود. آیا کتابداری و اطلاع رسانی سلامت می‌تواند در کنترل بار بیماری‌ها کاری کنند یا خیر؟
وی افزود: توزیع و تشخیص بیماری‌ها همه بر اساس شواهد علمی است و بدون مطالعه علمی امکانپذیر نیست. اگر قرار است کار علمی انجام شود باید به کتاب‌های علمی مراجعه شود و این کتاب‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند تا این هدف میسر شود. بستر علم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی قادر است   کنترل بار بیماری را امکانپذیر کند و این می‌تواند حتی روی اقتصاد سلامت نیز تاثیرگذار باشد.


نظر شما :